Dlaczego Twoja firma powinna zaistnieć w internecie?
Powszechnie znane powiedzenie mówi: jeśli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że nie istnieje. I chociaż w wielu aspektach można się z nim nie zgadzać, nie sposób odmówić mu pewnej dozy słuszności. Co bowiem robisz, gdy szukasz jakiejś informacji? Pierwszym ruchem jest uruchomienie wyszukiwarki i wpisanie słów kluczowych w odpowiednie pole. Tak samo próbujesz znaleźć interesujące Cię produkty, usługi lub firmy. Nic więc dziwnego, że właściciele przedsiębiorstw uważają swoją obecność w internecie za obowiązek. Jednak ona sama nie wystarczy, by zwrócić uwagę odbiorcy na prezentowaną ofertę. Co jeszcze możesz zrobić, aby Twoja firma zaistniała w sieci?
Sprawdź, czy jesteś widoczny w wyszukiwarce
Mogłoby się wydawać, że wyniki wyszukiwania w Google pokazują wszystkie witryny, jakie kiedykolwiek powstały, ale nie jest to takie proste. Kluczem do wyświetlania na pierwszych stronach jest zastosowanie procesu znanego pod nazwą SEO. Polega ono na takim dostosowaniu strony internetowej do wymogów wyszukiwarki, by jednocześnie była ona przyjemna w odbiorze dla przeciętnego internauty. Oprócz wysokiej widoczności pozycjonowanie niesie za sobą jeszcze kilka korzyści, o których nie zawsze się mówi, a jakie są niezwykle przydatne dla rozwoju firmy. Oto one:
Znacznie większy ruch na stronie: badania pokazują, że internauci po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce przeglądają jedynie pierwszą stronę, a czasami również drugą. Nietrudno się więc domyślić, że strony znajdujące się na nich notują więcej odwiedzin, a co za tym idzie, zwiększoną sprzedaż produktów lub usług.
Rozpoznawalność marki: ludzie chętniej skorzystają z Twojej oferty, jeśli będą ją po prostu kojarzyć. Pojawienie się nazwy firmy wysoko w wynikach wyszukiwania sprawi, że będzie ona postrzegana jako godna zaufania, a zachęceni tym użytkownicy klikną w link.
Poznawanie oczekiwań klienta: podczas pozycjonowania witryny wykorzystuje się narzędzia, które pozwalają sprawdzić popularność konkretnych fraz. Dzięki temu dowiesz się, jakie hasła najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci oraz dopasujesz własne frazy do ich preferencji.
Rozwój firmy: ostatni punkt jest jednocześnie najważniejszym rezultatem całej internetowej strategii. Dzięki odpowiednio zaplanowanemu pozycjonowaniu Twoja witryna ma szansę dotrzeć do szerokiego grona klientów, nie tylko tych mieszkających w najbliższej okolicy albo w kraju, ale i na całym świecie.
Możesz wspomóc pozycjonowanie odpowiednią reklamą
Dobrze wypozycjonowana strona internetowa to gwarancja sukcesu Twojej firmy. Aby ten efekt przyspieszyć, warto zastanowić się również nad reklamą Google AdWords, obecnie Ads. Jej zaletą jest niemal natychmiastowa widoczność ponad organicznymi wynikami wyszukiwania, a także jasne zasady płatności: płacisz tylko za kliknięcie w link. To doskonałe rozwiązanie dla branży sezonowej, gdzie jest niewiele czasu na zainteresowanie potencjalnego klienta swoją ofertą.
Źródło: https://www.inseo.pl/