Jak konsumenci wyszukują oferty i informacje w internecie? Liczy się przede wszystkim wysoka pozycja w Google
W relacjach pomiędzy przedsiębiorcami a klientami internet pełni rolę podstawowego kanału wzajemnej komunikacji. Z punktu widzenia właściciela marki kluczowe staje się skuteczne dotarcie do swoich odbiorców. O ile konsumenci nie mają problemu z odnalezieniem firmy, która ich interesuje lub z którą współpracowali, o tyle biznes napotyka w tym względzie na różne bariery. Wynika to ze sposobu, w jaki internauci odkrywają zasoby sieci, czyli korzystają z wyszukiwarki Google.
Typowy użytkownik bardzo ceni swój czas. Dlatego wchodzi tylko na starannie wyselekcjonowane strony
Potencjalny klient, potrzebujący określonych produktów lub fachowych usług w miejscu zamieszkania, nie będzie przekopywał się przez setki, albo i tysiące różnych witryn internetowych. Wychodzi ze słusznego założenia, że Google na pierwszych miejscach pokazuje mu adresy najlepiej dopasowane do wysłanego zapytania. Wniosek dla przedsiębiorców? Należy poważnie zainteresować się skuteczną reklamą w wyszukiwarce. Tutaj ważna uwaga: najpopularniejszy serwis w sieci funkcjonuje na zupełnie innych zasadach niż tradycyjne media, gdzie płaci się za emisję spotu czy wydrukowanie baneru. System Google Ads, przez lata funkcjonujący pod nazwą AdWords, opiera się na opłatach wnoszonych za każde kliknięcie w link sponsorowany. Na pierwszy rzut oka prościzna, budżet obciążają tylko reklamy skutecznie docierające do potencjalnych klientów. W praktyce trzeba dokładnie przeanalizować wiele danych i śledzić aktualną sytuację, aby nie marnować środków na wejścia nie dające szans na konwersję. Najprostszy przykład: siedzibą firmy jest Wrocław, a reklama zainteresowała konsumenta zamieszkującego Białystok albo Szczecin. Użytkownik wszedł, zobaczył że to nie dla niego i tyle go widzieli, a Google skasował za kliknięcie.
Każda firma chce być w TOP-ie wyszukiwarki. Pozycjonowanie stron to jedna z pewniejszych dróg do celu
To był oczywiście czarny scenariusz, którego można stosunkowo prosto uniknąć. Specjaliści PPC są w stanie tak przygotować kampanie w Google Ads, aby stały się półautomatycznymi maszynkami do zarabiania pieniędzy przez firmy, dla których pracują. Jak słusznie zauważają eksperci z agencji interaktywnej AFTERWEB, reklamy w wyszukiwarce wcale nie są jedynym sposobem na przyciągnięcie rzeszy użytkowników na witrynę www. Co najmniej równie przydatnym dla przedsiębiorców rozwiązaniem będzie pozycjonowanie stron w Google. Złożony, wieloetapowy proces, który jednak daje możliwość utrzymania się na szczycie wyników dłużej niż do momentu, aż ktoś zapłaci więcej. Wprawdzie tzw. rezultaty organiczne wyświetlają się poniżej linków sponsorowanych, to część internautów świadomie omija płatne reklamy. Owszem, przebicie się do TOP 3 SERP jest pracochłonne, jednak przy pomocy fachowców od SEO i marketingu internetowego jak najbardziej wykonalne.