Jak pokolenie “Z” wpływa obecnie na marketing?

Najlepsze praktyki marketingowe dla pokolenia Z
Pokolenie Z to pierwsze pokolenie, które jest dosłownie przesiąknięte internetem, ponieważ ich cyfrowe wychowanie sprawiło, że stali się konsumentami obeznanymi z technologią, którzy poświęcają swój czas na badanie i zakupy różnych produktów i marek albo na granie w swoje ulubione gry hazardowe na przykład w Verde Casino.
Biorąc pod uwagę, że wymagającymi konsumentami, marketing dla pokolenia Z wymaga autentyczności i wiarygodności. Podobnie jak pokolenie milenijne przed nimi, pokolenie Z oczekuje, że wykażesz się odpowiedzialnością społeczną, włączając się i wspierając ważne sprawy.
Ponieważ ludzie z pokolenia Z wychowali się w czasach wszechobecnego internetu, to dlatego to pokolenie ma krótki czas skupienia uwagi i umiejętność szybkiego odgadnięcia chwytu marketingowego, co stanowi duże wyzwanie dla każdego marketera. Oto, w jaki sposób możesz dostosować swoją strategię marketingową do klienta — Zoomera. W tym artykule dowiesz się jak inteligentnie prowadzić marketing dla ludzi z pokolenia Z. A zatem zapraszamy do miłej lektury.
Wyszukuj i promuj treści generowane przez użytkowników
Pokolenie Z woli widzieć rzeczywistych klientów w materiałach promocyjnych, ponieważ: aż 82% bardziej ufa marce, jeśli w reklamie wykorzystuje prawdziwych klientów, podczas gdy tylko 26% respondentów ufa firmie bardziej, jeśli mają opłacanych aktorów.
Biorąc pod uwagę, że 70% pokolenia Z twierdzi, że filmy i zdjęcia produktów są szczególnie pomocne przy podejmowaniu decyzji o zakupie, marketing dla pokolenia Z powinien obejmować strategię treści generowanych przez użytkowników, która wykracza poza pisemne recenzje. A dzięki mediom społecznościowym łatwo zachęcić klientów do podzielenia się swoimi doświadczeniami z danym produktem.
Możesz wzmocnić swoją strategię w sieciach społecznościowych, tworząc wyzwania, konkursy, a nawet wymyślając własne promocje. Na przykład przed sezonem świątecznym w 2021 roku, firma Target wypuściła hashtag #TargetHoliday z wesołym Reelem, aby uczcić świąteczne biegi firmy Target. Te promocje nie muszą być bardzo wyjątkowe, ponieważ ważniejsze jest, aby były proste, aby Twoi widzowie z pokolenia Z mogli łatwo w nich uczestniczyć.
Wiele firm zaobserwowało wzrost zainteresowania swoją marką i swoimi produktami, po mikro kampaniach promocyjnych z używaniem hasztagów w popularnych mediach społecznościowych.
Współpracuj z influencerami
Chociaż pokolenie Z faworyzuje prawdziwych klientów w reklamie, to nie oznacza to, że powinieneś rezygnować z influencer marketingu. Influencerzy nadal mają wpływ, zwłaszcza na ludzi z pokolenia Z. Mali influencerzy zwykle częściej wchodzą w interakcję ze swoimi odbiorcami, co prowadzi do zaangażowania w obserwację. Stwarza to zaufanie i osobiste relacje, których często brakuje większym wpływowym osobom ze swoimi obserwującymi.
W rzeczywistości mali influencerzy mają najwyższe wskaźniki zaangażowania. Co więcej, badanie przeprowadzone przez firmę Hypeauditor wykazało, że wpływowe osoby z małymi obserwacjami rzędu od 1000 do 5000 obserwujących, mają najmniejszą częstość występowania oszustw na poziomie zaledwie 18,8%. I nie zaszkodzi, że pobierają od marek mniej niż ich bardziej znane odpowiedniki.
Jeśli chodzi o relacje influencerów z Zoomersami, mają oni znaczną władzę. Pokolenie Z częściej niż poprzednie generacje dokonuje zakupu w oparciu o rekomendację influencera, ponieważ jak wynika z badań 14% w grupie wiekowej 18-24 i 13% w grupie wiekowej 13-17 kupiło produkt w wyniku influencer marketingu. Firmy, które nawiązały współpracę z mniejszymi wpływowymi osobami, obejmują duże marki, takie jak Dunkin’ czy Ford.
Zajmij stanowisko w kwestiach społecznych
Dawno minęły czasy, kiedy marki mogły uniknąć zajmowania się palącymi problemami społecznymi, takimi jak rasizm systemowy czy zmiana klimatu. Dla nowego pokolenia brak postawy jest również postawą i może to poważnie zaszkodzić reputacji firmy. 31% pokolenia Z twierdzi, że przestało kupować od marki, która jest częścią społeczności, z którą się nie zgadza, a kolejne 76% uważa, że ważne jest kupowanie od marek, które celebrują różnorodność.
Ale istnieje cienka granica między pokazywaniem odpowiedzialności społecznej a pustą autopromocją. Młodzi ludzie są ekspertami w wyczuwaniu tych ostatnich i nie reagują dobrze na marki, które wykorzystują sprawiedliwość społeczną do czystej autopromocji.
Marki, które nauczyły się tego na własnej skórze, to Listerine, która znalazła się pod ostrzałem za wypuszczenie na rynek tęczowej butelki do płukania ust z okazji miesiąca Pride. Krytycy twierdzili, że kampania marketingowa zlekceważyła ważną uroczystość tylko po to, by sprzedać produkt, wykorzystując społeczność LGBT do stworzenia inkluzywnego wizerunku.
Niesławna obecnie reklama Pepsi Kendall Jenner to kolejny podręcznikowy przykład na to, że marki zbyt chętnie sięgają po sprawiedliwość społeczną w celach autopromocyjnych. Ludzie należący do generacji pokolenia Z chcą również, aby marki, które wspierają, stanęły i okazały solidarność w czasach kryzysu. I tak na przykład w 2020 roku firma Fenty Beauty ogłosiła, że zamknie swoją działalność na jeden dzień, aby wesprzeć ruch Black Lives Matter i zaznaczyć Blackout Tuesday.
Podsumowanie
Warto zatem inwestować w dobry marketing, który dotrze do ludzi z generacji pokolenia Z, ponieważ:
-
przynosi on większą popularność danej marce;
-
przynosi on większe zyski w tej grupie społecznej;
-
przynosi on relatywnie większe zyski, sumując wszystkie grupy społeczne kupujące dany produkt marki;
-
nie jest on tak kosztowny, jak inne kampanie reklamowe.
Promowanie swoich produktów w tej grupie wiekowej, która należy do generacji Z, jest potrzebne, ponieważ wyrobienie dobrej marki w oczach najmłodszego pokolenia zaprocentuje w przyszłości lojalnością tychże klientów, jak zaczną się starzeć.