Moc zwierzęcia na etykiecie – czy lew lub mustang jest w stanie przyciągnąć konsumenta?
Relacja człowiek-zwierze od niepamiętnych czasów wzbudza wiele skojarzeń i emocji. Naukowcy udowodnili, że odwołanie się do zwierząt w swojej kampanii reklamowej powoduje zwiększenie percepcji marki, a także samej intencji zakupowej. Już od wielu lat obserwujemy wykorzystanie zwierząt jako środka komunikacji marketingowej – każdy z nas potrafi wymienić co najmniej kilka firm, które zdecydowało się uczynić zwierzę twarzą (pyszczkiem?) swojej marki. Zakres tego zjawiska jest nieograniczony, co oznacza że tyle, ile gatunków zwierząt istnieje na świecie, tyle inspiracji czerpać mogą specjaliści od marketingu. Projekt etykiety samoprzylepnej z motywem zwierzęcym nie należy do rzeczy prostych. Jak wykorzystać możliwości drukarni fleksograficznej do stworzenia przekonującej konsumenta etykiety produktowej z motywem zwierzęcym? Najważniejsza jest świadomość swoich możliwości, które w tym przypadku są nieograniczone.
Motywy zwierzęce na etykiecie samoprzylepnej sposobem na zainteresowanie klienta
Rozważania dotyczące umieszczenia zwierzęcego motywu na etykiecie samoprzylepnej należy podjąć zwłaszcza wtedy, gdy asortyment oferowany przez markę bezpośrednio dotyczy akcesoriów dla zwierząt lub wtedy, gdy z głównego założenia identyfikacja marki zakłada animalistyczne motywy w logotypie. W drugim przypadku, najczęściej wynikają one z nazwy, produktu czy branży, w której funkcjonuje firma. Symbolika zwierząt jest na tyle szeroka, że dziś każda startująca firma znajdzie coś dla siebie. Dobór zwierzęcego patrona zazwyczaj przebiega na podstawie skojarzeń. Produkujesz solidne opony zimowe? Zastanów się nad tym, jakie zwierzęta wytrzymują w lodowej tundrze. A może wyposażasz sportowców w suplementy, mające poprawić ich kondycję? Na pewno wiesz, jakie zwierzęta plasują się wysoko w czołówce najszybszych na świecie. W całym kalejdoskopie możliwości, warto mieć na uwadze istotną dla projektantów zasadę – przekaz nie musi być dosłowny, jednak dobrze, by etykieta kojarzyła się konsumentom pozytywnie i aby od razu była kojarzona z twoją marką. W tym przypadku nie obejdzie się bez bliskiej współpracy z drukarnią i projektantami. Warto zawczasu przewertować sieć w poszukiwaniu specjalistów, którzy podejmą się stworzenia oryginalnych etykiet samoprzylepnych.
Jak wybrać odpowiednią drukarnię etykiet – poznaj cechy dobrej firmy
Rynek pęka w szwach i obfity jest w ścieżki, które prowadzą do wielu zakładów drukarskich, rozpowszechnionych po całej Polsce. Jak wybrać najlepszych producentów etykiet? Pierwszym krokiem do sukcesu jest sporządzenie listy swoich oczekiwań – masz już grafikę jaką umieścisz na etykiecie, czy może szukasz firmy, która pomoże ci w projekcie? Dokładne przeanalizowanie zakresu usług danej drukarni uchroni cię przed nieprofesjonalnym działaniem, zaś zweryfikowanie cennika pod względem jakości druku sprawi, że nie wydasz pieniędzy na naklejki, które zetrą się lub odkleją od podłoża w przeciągu zaledwie kilku miesięcy. Co więcej – dokładnie sprawdzaj opinie byłych bądź stałych klientów. Czasem kilka komentarzy potrafi dobitnie opisać firmę i dać do myślenia osobom, które po raz pierwszy pragną wykonać druk etykiet. Wśród renomowanych drukarni na terenie Polski znalazł się Etykat, zajmujący się drukiem od prawie dwóch dekad! Doświadczenie i obecność ekspertów z branży pozwoliła firmie rozwinąć swoje skrzydła oraz objąć nimi klientów, dla których priorytetem jest przede wszystkim jakość druku. Na stronie www.etykat.pl/etykiety-samoprzylepne/ każdy potencjalnie zainteresowany zakupem etykiet może sprawdzić, jaki zakres usług oferuje ta drukarnia, a także narzędzia, którymi dysponuje. Niezależnie od tego, czy chcesz umieścić w logo swojej etykiety myszkę czy słonia, warto skierować się ze swoim pomysłem do doświadczonych osób, które z pewnością pomogą ci w doborze właściwej ścieżki designu i metody druku.