Niezbędne wskazówki dotyczące wyboru odpowiedniej platformy CMS dla sklepu internetowego
Na konkurencyjnym rynku e-commerce nawet najlepszy towar dostępny w bardzo atrakcyjnej cenie może okazać się niewystarczającym argumentem, by trafić do klientów. Ścieżka zakupowa to kilkuetapowy proces, w którym niebagatelną rolę odgrywa wybór platformy e-commerce, a co za tym idzie systemu CMS służącego do obsługi sklepu. Oto 5 wskazówek dotyczących wyboru optymalnej platformy.
-
CMS przyjazny SEO
Jeśli nie działasz w niszowej branży i nie sprowadzasz ruchu na stronę innymi kanałami, bez pozycjonowania twój sklep pozostanie niewidoczny dla potencjalnych klientów. Dobry system CMS można zatem określić jako „SEO friendly”, czyli pozwalający na prostą optymalizację strony pod pozycjonowanie.
Kryterium obejmuje możliwość wygodnej i szybkiej modyfikacji treści, na przykład w opisach produktowych, w opisach kategorii, w tytułach i metadanych oraz dodawania zdjęć. Z punktu widzenia SEO ważnym czynnikiem bywa również możliwość dokonania modyfikacji w kodzie strony. Tym wyróżniają się platformy typu open source.
-
Łatwa integracja z kluczowymi narzędziami
Wybrana platforma CMS powinna pozwalać na bezproblemową integrację z narzędziami niezbędnymi do obsługi twojego biznesu, a także oczekiwanymi przez jego klientów. Dobrym tego przykładem są wtyczki pozwalające skorzystać z wybranych popularnych i preferowanych przez klientów metod płatności.
To samo dotyczy obsługi zamówień i nadawania przesyłek. Współczesne sklepy internetowe chętnie korzystają przy tym z pomocy platform do zarządzania procesami wysyłkowymi, takich jak serwis Apaczka. Ta platforma wysyłkowa gwarantuje dostęp do wszystkich wiodących przewoźników działających na rynku, a przy dużym wolumenie zamówień również niezwykle korzystne ceny. Dodatkowy atut stanowią rozwiązania dedykowane sklepom internetowym, między innymi personalizowana komunikacja z klientem w oparciu o markę sklepu czy zautomatyzowany proces obsługi zwrotów.
Jeśli działasz w sektorze B2B i często korzystasz z przesyłek paletowych, serwis również przypadnie ci do gustu, bo oprócz tradycyjnych przewoźników daje dostęp do firm wyspecjalizowanych w dużych gabarytach, takich jak Ambro Express:
https://www.apaczka.pl/oferta/palety-polpalety/ambro-express/.
-
Personalizacja
Ważnym kryterium wyboru platformy CMS jest możliwość jej pełnej personalizacji. W przypadku platform dedykowanych nie stanowi to problemu. Prowadząc mniejszy sklep prawdopodobnie skorzystasz jednak z gotowych rozwiązań, więc weź pod uwagę czy platformę można dostosować do twoich oczekiwań zgodnie z założeniami UX, by udoskonalić ścieżkę zakupową.
-
Bezpieczeństwo platformy e-commerce
W kwestii bezpieczeństwa, kluczowej dla klientów, którzy zostawiają w twoim sklepie swoje dane osobowe i dokonują płatności, obecnie standardem jest certyfikat SSL odpowiadający za ochronę danych. To absolutne „must have”, jednak przed dokonaniem wyboru zweryfikuj również, czy dostawca platformy CMS regularnie aktualizuje zabezpieczenia.
-
Prosta obsługa
Wybierając system CMS dla swojego sklepu, przyjazny klientom i ułatwiający pozycjonowanie, nie zapominaj o jego komfortowej obsłudze. Wygodny i czytelny interfejs stanowi ogromny atut. Przed podjęciem decyzji zweryfikuj, jak przebiega dodawanie produktów do sklepu, wzbogacania go o nowe treści, a przede wszystkim, czy można ten proces zautomatyzować.
Konkurencja wśród platform e-commerce jest równie duża, jak w samej branży, dlatego na podstawie tych kilku wskazówek z pewnością znajdziesz idealne rozwiązanie dla swojego biznesu!