Nysanie chętnie odwiedzają ZUS
Ponad 56 tys. mieszkańców Nysy i powiatu skorzystało w ubiegłym roku z usług nyskiego inspektoratu ZUS. W województwie opolskim do placówek ZUS przyszło w tym czasie prawie 382 tys. osób. W załatwianiu spraw urzędowych coraz częściej pomaga internet.
Po wniosek – najchętniej osobiście
Mieszkańcy regionu cenią osobisty kontakt z ZUS-em. Oprócz oddziału ZUS w Opolu, który odwiedziło ponad 107 tys. klientów, najbardziej obleganym miejscem był inspektorat ZUS w Nysie – 56 tys. obsłużonych klientów.
W minionym roku, do jedenastu placówek Zakładu w regionie przychodziło od 23 tys. do 42 tys. klientów miesięcznie. Najwięcej w styczniu – 42 tys., a najmniej w grudniu – 23,6 tys. Taka zależność miała też miejsce w nyskiej placówce ZUS, bo styczniu 2018 r. sprawę załatwiło tam ponad 6,2 tys. klientów, a w grudniu 3,5 tys. osób.
Konsultanci ZUS w Kędzierzynie-Koźlu pomogli ponad 40 tys. klientów, a z usług jednostki ZUS w Brzegu skorzystało 32,5 tys. mieszkańców miasta i powiatu.
Rośnie zaufanie do PUE ZUS
Internetowy wgląd do danych zapisanych na koncie w ZUS bądź przesyłanie drogą elektroniczną dokumentów rozliczeniowych, pism i wniosków, to już nie sfera marzeń, ale codzienność. Takie właśnie zalety ma Platforma Usług Elektronicznych ZUS. Do załatwienia swojej sprawy w Zakładzie klawiaturę komputera wybierają nie tylko przedsiębiorcy, ale też coraz liczniej pracownicy i seniorzy.
Sebastian Szczurek, rzecznik prasowy ZUS w regionie.
W województwie opolskim profil zaufany na Platformie Usług Elektronicznych ZUS ma teraz 46,2 tys. użytkowników. W 2018 r. roku, konto na PUE ZUS utworzyło w regionie ponad 11 tys. klientów, głównie przedsiębiorców i ubezpieczonych (kwartalnie od 2 tys. do 3,5 tys.).
O tym, że mieszkańcy Opolszczyzny przekonują się do mobilnej formy kontaktu z urzędem świadczy to, że jeszcze na początku 2013 r. – tuż po uruchomieniu kanału PUE – swój profil miało zaledwie 1386 osób, a teraz już kilkadziesiąt tysięcy. W inspektoracie ZUS w Nysie w 2018 r. konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS założyło 1124 osoby, a rok wcześniej tylko 341 osób.
Dzięki PUE ZUS można mieć dostęp do własnych danych przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu, a konkretną sprawę można załatwić w dowolnym miejscu i czasie. Jeśli jednak nasz klient chce odwiedzić wybraną placówkę ZUS, to dzięki PUE ZUS może zarezerwować wizytę z wyprzedzeniem, na konkretny dzień i godzinę. W 2018 r. z tej opcji skorzystało 407 osób – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS.
ZUS na bieżąco dopasowuje profil usług potrzeb klientów. Niemal w każdej placówce do dyspozycji interesantów są specjaliści do spraw emerytalnych, doradcy do spraw ulg i umorzeń, a nawet konsultanci od elektronicznych zwolnień lekarskich. ZUS ciągle podnosi standardy obsługi klientów, więc dba też o komfort osób z niepełnosprawnościami. Na przykład w większości placówek jest specjalista przeszkolony z Polskiego Języka Migowego oraz z Systemu Językowo-Migowego.
Sebastian Szczurek
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
województwa opolskiego