Opowiadamy o eventach firmowych. Czym właściwie są?

Choć trudno byłoby w to uwierzyć jeszcze kilkanaście lat temu, obecny rynek pracy wymaga od pracodawców czegoś więcej niż odpowiednie wynagrodzenie dla pracowników. Tak zwany „rynek pracownika” sprawił, że potencjalny personel może przebierać w ofertach, które oprócz konkurencyjnych stawek, zawierają także wszelkie możliwe korzyści poboczne.
Standardem są już karnety na siłownie, dobrze znane dni owocowe, dni wolne tak po prostu (bez wliczania tego do wykorzystanego urlopu) i tym podobne. W czołówce plasują się także oferty eventów firmowych, które na stałe zagościły w podwojach szanujących się firm i korporacji. Co to tak naprawdę jest ten event firmowy? Na czym polega dobrze zorganizowana impreza dla pracowników? O czym należy pamiętać? Odpowiadamy w poniższym artykule.
Jaka jest idea eventu firmowego?
Oferta dla pracowników (lub potencjalnych zatrudnionych) musi zawierać szereg przedsięwzięć, wieczorów, imprez tematycznych, które przyciągnąć uwagę i zainteresują naszą kadrę. Duży nacisk kładziony jest w dzisiejszych czasach na to, by szefowie i menadżerowie zapewniali kadrze formy spędzania czasu wolnego, poza godzinami pracy i w formie nieco luźniejszej niż codzienne obowiązki służbowe. To właśnie idea eventu firmowego. Pomysł jest taki, byśmy spędzali czas jako oddział lub zespół w formie niekoniecznie znajdującej praktyczne zastosowanie w tym, czym zajmujemy się na co dzień. Nieodzownym elementem ma tu być „team building” czyli budowanie zespołu poprzez integrację, wspólnie spędzany czas – kreatywnie spędzany czas. Firmy prześcigają się w pomysłach na tego rodzaju okoliczności, a agencje eventowe zapełniają swoje katalogi propozycjami na różnorakie okazje.
Czy każda firma potrzebuje eventy firmowe?
Nie, nie każda. Tylko ta, która chce mieć zadowoloną kadrę, dobre wyniki i plany na przyszłość (albo przyszłość jako taką). Niezliczone badania jednoznacznie wskazują, że ograniczenie roli pracownika do pracy powoduje, że nie czuje on żadnej więzi z firmą ani potrzeby starania się o wspólny sukces całej załogi. Dosłownie kilka takich eventów w roku sprawia, że pracownicy mają czas nawiązać więź ze sobą, poznać się bliżej, co zaowocuje chęcią działania dla wspólnego dobra – a to w prosty sposób przełoży się na dobre wyniki całej organizacji. Możemy ten element pominąć i udawać, że osiem godzin spędzane za biurkiem czy w warsztacie wystarczy, a wypłata ma być jedyną nagrodą dla naszego personelu. Niestety do myślenia być może da nam nagła fala zwolnień, okresów wypowiedzenia i odejść do przedsiębiorstw, które integrację mają na liście priorytetów.
W jakie eventy najlepiej jest inwestować od razu?
Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że najprawdopodobniej na to pytanie większość ludzi zatrudnionych w nowoczesnych firmach odpowie „wyjazd integracyjny”. Okazja do spędzenia kilku dni poza miejscem pracy, miejscem zamieszkania brzmi bardzo atrakcyjnie. Dobry hotel, ciekawa okolica, ładne widoki. To wszystko składa się na dobrą integrację w terenie. Tu pojawia się możliwość zorganizowania pikników firmowych (dla pracowników z rodzinami) a nawet gal wręczenia nagród za ciężką pracę. Możliwości jest bez liku, natomiast sama idea spędzenia czasu w pracowniczym gronie na takich darmowych „wakacjach” jest niezwykle atrakcyjna dla każdej zatrudnionej przez nas osoby. Należy pamiętać, ze udany wyjazd integracyjny, łączący w sobie element wypoczynku, aktywności i zabawy stanowi idealną receptę na dobre wyniki firmy, dobre relacje między pracownikami, czyli w skrócie wszelkie możliwe składowe sukcesu naszego przedsiębiorstwa.