Programy lojalnościowe i płatne członkostwo – sposób na zysk
Programy lojalnościowe – wszyscy się z nimi spotykamy. Przyrosły już na stałe do kultury sprzedaży. Usługodawcy, mniejsze i większe firmy na każdym kroku kuszą nas „załóż kartę, by cieszyć się stałą zniżką tylko dla najbardziej wyjątkowych klientów, jak Ty”. Oferują nam płatne subskrypcję w zamian za większe korzyści, jak darmowa wysyłka, możliwość przedpremierowego obejrzenia odcinka ulubionego serialu. Jak programy lojalnościowe typu premium i płatne członkostwa kreują dzisiejszy rynek i dokąd to wszystko zmierza?
Programy lojalnościowe premium
Programy lojalnościowe typu premium są to płatne subskrypcje, które w zamian za opłatę członkowską zapewniają określone korzyści. Jak sprawić, by zachęcić osoby do korzystania z takich programów? Przede wszystkim przykuwaniem uwagi i motywowaniem do działania.
Przykłady programów
Jak zostało już wspomniane, programy lojalnościowe i płatne członkostwa dające korzyści uczestnikom są od dawna bardzo popularne, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Oto kilka najbardziej znanych obecnie tego typu programów:
- Allegro Smart
- Empik Premium
- Amazon Prime
- BARNES & NOBLE
- COM
Więcej na temat powyższych programów lojalnościowych oraz ich korzyści można przeczytać pod podanym linkiem:
https://i360.com.pl/programy-lojalnosciowe-typu-premium-i-platne-czlonkostwo/
Badania na temat programów lojalnościowych premium i płatnych członkostw
Programy lojalnościowe i płatne członkostwa są istotnym narzędziem, przynoszący stałe, olbrzymie zyski podmiotom je oferującym. Nic więc dziwnego, że pracuje się nad ich ciągłym udoskonalaniem. Jednym z elementów pracy nad nimi jest przeprowadzanie badań i ich analizy.
Badania McKinsey pokazały między innymi, że uczestnicy płatnych programów lojalnościowych są o 60% bardziej przekonani do częstszych zakupów po wykupieniu subskrypcji. Z kolei badania Loyalty One dały obraz tego, że 62% wszystkich respondentów przyznaje, że rozważyłoby udział w płatnym programie, gdyby ich ulubiona marka go oferowała, szczególnie wśród młodych dorosłych w przedziale wiekowym 25-34 (77% ankietowanych).
Wnioski na temat programów lojalnościowych i płatnych członkostw
Obecnie programy lojalnościowe typu premium i płatne członkostwa są czymś naturalnym. Konsumenci, zamiast szukać darmowych zamienników, decydują się płacić za korzyści, które obiecują sprzedawcy i firmy. Co więcej, klienci, którzy decydują się zapłacić za udział w programie, są bardziej lojalni, aktywni i zdeterminowani do działania, przez co wnoszą dodatkowe wartości się do rozwoju akcji. Dobrze przemyślany program może zagwarantować wysokie zyski i wierną grupę stałych klientów, gotowych płacić za obiecane korzyści. Między innymi dzięki strategii programów lojalnościowych i płatnych członkostw firmy mogą się rozwijać