Rozwój Twojej firmy wymaga nowych klientów. Znajdziesz ich w internecie, dzięki pozycjonowaniu
Prowadzenie własnej działalności jest znacznie bardziej „ryzykowne” od pracy na etacie, ale zarazem dostarcza nieporównywalnie więcej satysfakcji. Zapewne każdy właściciel firmy, choćby i jednoosobowej, poważnie myśli o zwiększeniu zasięgu i skali swojego przedsięwzięcia. Jednak zdobycie środków na rozwój stanowi spore wyzwanie, kiedy liczba klientów pozostaje na tym samym poziomie. Według ekspertów z ESEO najbardziej opłacalną drogą pozyskania nowych odbiorców są działania z zakresu marketingu internetowego – zwłaszcza pozycjonowanie stron.
Każda przewaga nad konkurencją jest na wagę złota. Co powiesz na sprzedaż większą o 70% ?
Co robią konsumenci, kiedy chcą kupić potrzebny produkt albo poszukują pomocy jakiegoś fachowca? Używają serwisu Google do znalezienia odpowiedniej firmy bądź sklepu. W przypadku biznesów o zasięgu lokalnym poziom zaufania do wyszukiwarki przekracza 97% – użytkownicy wchodzą przede wszystkim na strony wyświetlane w pierwszej kolejności. I zwykle bardzo szybko znajdują na nich dokładnie to, czego szukają. Na drugą stronę wyników zagląda niespełna 3% internautów, a serwisy TOP 5 mają razem ok. 95% udziałów w całym ruchu generowanym poprzez Google – z czego nawet do 60% przypada na witrynę z pierwszego miejsca. Przytoczone statystyki ewidentnie pokazują, że skuteczne pozycjonowanie stron to klucz do dynamicznego rozwoju. Przy takim zainteresowaniu potencjalnych klientów sprzedaż po prostu musi wystrzelić w górę. Niektóre firmy poprawiły swoje wyniki o bagatela 70% po tym, kiedy znalazły się w czubie rankingów wyszukiwarki. Z pewnością masz mnóstwo dobrych pomysłów na to, jak spożytkować zdobyte w ten sposób środki.
Za pozycjonowanie Twojej firmowej strony powinien odpowiadać zespół profesjonalistów
Przedstawiciele agencji ESEO zaznaczają jednak, że osiągnięcie takich rezultatów wymaga rzetelnej, mrówczej pracy oraz czasu. Zaślepienie perspektywą błyskawicznych zysków może skłaniać niektórych przedsiębiorców do sięgnięcia po metody niezgodne z branżową etyką. Próby manipulowania wynikami wyszukiwania kończą się wyjątkowo dotkliwie. Algorytmy Google są w stanie rozpoznać, które strony stosują zakazane metody pozycjonowania. Za złamanie wytycznych amerykańskiej korporacji nakładane są tzw. filtry, obniżające miejsce ukaranej witryny w rankingu. A nagminne i poważne łamanie reguł może się skończyć nawet całkowitym usunięciem domeny z grona indeksowanych przez wyszukiwarkę stron. Wnioski są proste: bez dogłębnej znajomości tematu oraz odpowiednich umiejętności lepiej nie pozycjonować na własną rękę, gdyż w dłuższej perspektywie przyniesie to więcej szkód niż pożytku.