Skuteczna reklama firmy lokalnej w internecie
Prowadząc lokalny biznes i kierując ofertę do mieszkańców danego miasta, gminy, powiatu czy okolic, można jak najbardziej pozyskiwać klientów w sieci. Wiele metod reklamy okazuje się w tym przypadku bardzo skutecznych, a co więcej – dla firm może to być nawet kluczowe źródło kupujących produkty i usługi. Jakie są najskuteczniejsze formy promocji firmy lokalnej?
Reklama online dla firmy lokalnej – jakie działania podjąć?
Zaletą marketingu w sieci jest stosunkowo łatwe analizowanie wyników dzięki narzędziom analitycznym, a także możliwość przetestowania różnych opcji bez przeznaczania na ten cel bardzo dużych środków.
Jakie działania warto prowadzić?
Pozycjonowanie lokalne
W Polsce zdecydowanie najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google – ma ona przeszło 95 proc. udziału w rynku, co oznacza, że korzysta z niej około 28 milionów Polaków. Wiele osób, potrzebując usługi hydraulika, elektryka, specjalisty od bram, pieców centralnego ogrzewania i innych rozwiązań, zacznie od wyszukania takiej oferty w Google. Dzięki pozycjonowaniu mogą trafić na naszą markę.
W lokalnych wynikach wyszukiwania pojawiają się nie tylko standardowe odnośniki do stron, ale również tzw. trzypak wizytówek z Google Maps. Aby nasz profil znalazł się wśród nich, najpierw należy założyć konto w Google Moja Firma i zweryfikować daną wizytówkę. Następnie poprzez działania optymalizacyjne, pozyskiwanie wizytówek NAP i opinii, a także inne kroki można uzyskać wysokie pozycje na kluczowe zapytania. Dla wielu biznesów ruch z Google jest źródłem największej liczby klientów. Więcej o tych działaniach można przeczytać tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-opole.
Reklama w Google Ads
Na efekty pozycjonowania lokalnego trzeba poczekać, natomiast istnieje możliwość zaistnienia w wynikach wyszukiwania od zaraz. Sposobem na to jest kampania Google Ads, dzięki której nasza reklama może się wyświetlić na górze rezultatów nawet tego samego dnia, w którym rozpoczniemy działania. Ogromną zaletą tego systemu jest możliwość precyzyjnego ustalenia, komu mają się pokazywać kreacje – możemy wybrać, że reklamę zobaczą wyłącznie mieszkańcy danej miejscowości i okolicy. Zapłacimy za przekierowanie na stronę lub połączenie telefoniczne. To bardzo skuteczna metoda, która może szybko przynieść wyniki.
Reklama na Facebooku
Kolejnym dobrym miejscem do promowania lokalnej działalności jest portal społecznościowy Facebook. Decydując się na kampanię Facebook Ads, zyskamy możliwość precyzyjnego kierowania reklamy nie tylko do osób, które mieszkają w danej okolicy, ale również mających określone zainteresowania, wiek, płeć i nie tylko. Kampanię można uruchomić ekspresowo i szybko też pozyskiwać klientów. Warto zwrócić uwagę, że działania na FB prowadzą firmy z przeróżnych branż – nie tylko odzieżowe, obuwnicze, marketingowe, ale też zakłady pogrzebowe, marki meblowe, ze sprzętem rolnym i inne.
Marketing szeptany
Inicjatywy te kojarzone są głównie z forami internetowymi, które wymarły – dyskusje online przeniosły się na grupy w serwisie społecznościowym Facebook i to właśnie tam warto wdrożyć marketing szeptany. Nie jest to reklama, która sprawdzi się w przypadku każdej działalności, natomiast w wielu zdecydowanie tak. Istnieją grupy dla mam z danej okolicy, dla poszukujących pracy, dotyczące prowadzenia biznesu czy miejsc, w których warto zjeść. Dzięki nim można dotrzeć do grupy docelowej i niewielkim kosztem pozyskać klientów, ale kluczowa jest szybkość działania. Najczęściej internauci potrzebują danej usługi lub produktu tu i teraz, więc tylko udzielając natychmiastowej odpowiedzi na zapytanie, zwiększamy szanse na kontakt ze strony takiej osoby.
Reklama firmy lokalnej – podsumowanie
Internet może być miejscem skutecznej reklamy dla firmy lokalnej, a niektóre metody mogą przynieść efekt w ekspresowym tempie. Warto przetestować różne działania marketingowe i na podstawie osiąganych wyników optymalnie zarządzać budżetem.
Zobacz także: Korzyści z używania notatników reklamowych w budowaniu wizerunku firmy