Twój lokal gastronomiczny nie cieszy się odpowiednim zainteresowaniem? Zadbaj o promocję
Na wielu ulicach naszych miast życie toczy się, nierzadko niemal bez przerwy, w ogromnej mierze właśnie dzięki nim: wszelkiego typu barom, restauracjom i innym miejscom, których progi przekraczamy nie tylko w celu konsumpcji pozycji z ich menu, ale i po prostu po to, by dobrze spędzić czas. Często odpowiednia lokalizacja stanowi gwarancję sukcesu, niekiedy jednak potrzeba mu trochę pomóc. Warto walczyć zarówno o przypadkowych gości, jak i związanie ze sobą pewnego stałego ich grona.
Co właściwie promujemy? Ustalmy to
Zwłaszcza w większych miastach, gdzie szerokość klienteli pozwala na sukces nawet dość niszowym przedsięwzięciom, warto zastanowić się nad nadaniem naszemu lokalowi konkretnego charakteru, który zjedna mu stałe grono bywalców, co ma szansę przełożyć się na uczynienie z niego elementu lokalnej kultury spędzania wolnego czasu. Pewnego rodzaju społeczna funkcja takich obiektów jest bardzo istotna i umiejętnie ją wykorzystując można znacznie zwiększyć swoje szanse w walce o rynkowy sukces. Może np. mogą odbywać się w nim jakieś rodzaje wydarzeń kulturalnych? Tu oczywiście wiele zależy od ograniczeń architektury i przestrzeni. Tego typu działania warto jednak poprzedzić odpowiednio wnikliwym rozpoznaniem rynku i zachować ostrożność, by zbyt wyraziste nowe oblicze lokalu nie zniechęciło zbyt dużej liczby innych potencjalnie zainteresowanych grup docelowych.
Do tego, że jakość samej oferty również ma bardzo istotne znaczenie bez względu na to, do kogo jest kierowana, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Oczekiwania klientów będą różne i niekiedy dość wygórowane – w końcu po to, by po prostu nabyć żywność można równie dobrze pójść do sklepu. Dlatego niezwykle istotna jest komunikacja i wsłuchiwanie się we wszelkie uwagi, nawet te ewidentnie przesadzone.
Daj się zauważyć i prowadź sprawną komunikację
To jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia takich miejsc. Dużo częściej niż w przypadku punktów innego typu, klienci skorzy są dzielić się, zwłaszcza w sieci, swoimi postrzeżeniami i zostawiać oceny. Wyrazista, identyfikowalna marka, obecność w internecie i stałe reagowanie na wszelkie uwagi to dzisiaj konieczność dla każdego, kto ma nieco większe aspiracje niż bycie najprostszym fastfoodem, do którego trafia się zupełnie przypadkowo a następnie o nim zapomina.
Losowi goście przemierzający ulice miasta także są jednak grupą, o którą warto walczyć. Jednym z najlepszych, a jednocześnie bardzo prostych przydatnych w tym oręży jest niepozorny potykacz drewniany, w jaki możemy wyposażyć się np. dzięki ofercie firmy Exact. Ścieralna tablica daje nam dużą swobodę nanoszenia treści odpowiadającej wartym wyeksponowania pozycjom z naszej oferty czy innego przekazu. Najważniejsze jest jednak, że po prostu rzuca się ona w oczy idącym ulicą przechodniom dużo skuteczniej niż wszelkie szyldy i witryny. Warto jedynie zadbać o pozwolenie na zajęcie pasa drogowego, do którego należy chodnik – chyba, że dysponujemy skrawkiem terenu prywatnego.