Rozmawiała z rzekomym pracownikiem banku, straciła blisko 8 tysięcy zł

Policja przestrzega przed oszustami., którzy dzwoniąc, próbują wyłudzić wrażliwe dane i informacje. Niestety, w ostatni weekend mieszkanka naszego powiatu została oszukana metodą „na pracownika banku”.
Jak przekazuje Policja, oszust zadzwonił do 68-letniej kobiety i podał się za konsultanta bankowego, informując o możliwości zaciągnięcia pożyczki gotówkowej.
Jak wynikało z rozmowy prowadzonej przez oszusta – ktoś, posługując się danymi kobiety, chciał zaciągnąć pożyczkę. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił zmienić kody dostępu do aplikacji bankowej.
KPP Nysa
Kobieta uwierzyła osobie w słuchawce i wykonywała polecenia zgodnie z informacjami, jakie otrzymała. Podała również swoje dane do logowania do konta bankowego. Gdy rozmowa się skończyła kobieta zadzwoniła z dodatkowym pytaniem do swojego banku. Wtedy okazało się, że padła ofiarą oszustwa, Straciła blisko 8 000 złotych.
W związku z sytuacją publikujemy apel Policji:
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej numeru PESEL, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Pamiętaj!
• konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie poufnych danych takich jak np. numery dokumentów, numery kart bankowych, kody do zatwierdzenia transakcji internetowych;
• konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie swoich danych logowania do systemu bankowego;
• do swojego konta bankowego loguj się tylko przez samodzielnie wpisany adres strony internetowej banku. Nie korzystaj z przesyłanych przez osoby trzecie linków przekierowujących na utworzone przez oszustów strony bankowe do zbierania danych logowania;
• konsultanci banków nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta. Jedynymi aplikacjami promowanymi przez bank są te dedykowane do obsługi posiadanych rachunków i kart bankowych.
W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się ze swoim bankiem i upewnij, że osoba dzwoniąca faktycznie jest pracownikiem banku. Jeżeli na twoim koncie lub karcie doszło już do transakcji, które nie były wykonywane przez ciebie, natychmiast powiadom Policję, korzystając z numeru alarmowego 112. Przypominamy, żeby nie paść ofiarą oszustwa, konieczne jest zachowanie czujności.





