Sąd rejonowy w dobie covid-19
Utrudnienia związane z koronawirusem nie ominęły także Sądu rejonowego w Nysie, które na swojej stronie internetowej zamieścił odpowiedni komunikat:
W związku z uchyleniem przepisu art. 15 zzs ustawy z 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych informujemy, że z dniem 23 maja 2020r. rozpoczynają bieg terminy procesowe i sądowe, co do których termin nie rozpoczął biegu na mocy wyżej wskazanego przepisu, a w sprawach, w których bieg terminów uległ zawieszeniu na podstawie art. 15zzs tej ustawy, terminy biegną dalej z dniem 23 maja 2020r.
W związku z zarządzeniem Prezesa Sądu Okręgowego w Opolu z dnia 2.11.2020 r. A-0210-25/20 w sprawie uchylenia zarządzenia Prezesa Sądu Rejonowego w Nysie z dnia 26.10.2020 r. A-0210-60/20 w sprawie ograniczenia pracy Sądu Rejonowego w Nysie w okresie od 2.11.2020 r. do 6.11.2020 r. – informujemy, że Biuro Obsługi Interesanta, Biuro Podawcze, Informacja i Odpisy Ksiąg Wieczystych przyjmują w dotychczasowych godzinach, a rozprawy wyznaczone w budynku Sądu przy ulicy Wałowej 3-5 oraz na sali nr 8 w budynku Sądu przy Placu Kościelnym 6 odbywają zgodnie z opublikowanym w dniu 28.10.2020 r. wykazem rozpraw i posiedzeń, natomiast na pozostałych salach rozpraw odbędą się w wyznaczonych wcześniej terminach.
Biuro Obsługi Interesanta, Biura Podawczego, Informacja i Odpisy Ksiąg Wieczystych przyjmują w godzinach:
– w poniedziałki w godzinach od 9.00 do 14.30
– w pozostałe dni tygodnia w godzinach od 7.30 do 14.30
Czytelnia akt:
– w poniedziałki w godzinach od 9.00 do 14.30
– w pozostałe dni tygodnia w godzinach od 7.30 do 14.30.
Akta do Czytelni należy zamawiać wyłącznie telefonicznie, pod numerem tel. 77 44 83 575, księgi wieczyste pod nr tel. 77 44 83 570
Strony mogą składać pisma w SKRZYNCE PODAWCZEJ w budynku Sądu:
– Plac Kościelny 6
– od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00
– Rynek 36C, III piętro
– w poniedziałki w godz. 9.00-14.30,
– od wtorku do piątku w godz. 7.30-14.30
Zawieszona jest nadal możliwość osobistego złożenia skargi do Prezesa i Wiceprezesa Sądu.
Skargi i wnioski administracyjne mogą być składane wyłącznie drogą mailową, na adres e-mail: sekretariat.prezesa@nysa.sr.gov.pl lub na piśmie poprzez złożenie w SKRZYNCE PODAWCZEJ. W wyjątkowych okolicznościach dopuszcza się złożenie skargi ustnej pod numerem telefonu: 77 44 83 516.
Informacje udzielane telefonicznie pod wskazanymi numerami:
Wydział I Cywilny – 77 448 35 00
Wydział II Karny i Sekcja Wykonawcza – 77 448 35 60
Czytelnia akt oraz Wydział III Rodzinny i Nieletnich – 77 448 35 75
Wydział V Ksiąg Wieczystych – 77 448 35 70
Informacja w sprawie odwołania rozpraw sądowych
Szczegóły w aktualnościach.