Obwodnica Nysy – rozbudowa coraz bliżej

Obwodnica Nysy została otwarta w 2017 roku i wielu kierowców dziś już nawet nie pamięta czasów sprzed tej gigantycznej inwestycji. Jednak należy pamiętać, że wówczas z racji na rozpiętość całego zdania część inwestycji została odłożona w czasie.
Właśnie rozpoczęliśmy konsultacje w sprawie wyboru wariantu budowy obwodnicy Nysy łącznik między drogą 41 na Prudnik i 411 na Głuchołazy – mówi Marszałek Województwa Opolskiego Andrzej Buła.
Dziś marszałek otwierając konsultacje w sprawie wyboru wariantu rozbudowy obwodnicy stanowi prawdziwy krok milowy w kierunku budowy. Wybór wariantu, później przygotowanie dokumentacji oraz warunków środowiskowych, jednak determinacja samorządu województwa w tym zakresie jest naprawdę duża.
Daniel Palimąka, Zastępca Dyrektora Gabinetu Marszałka Województwa Opolskiego
Każdy wariant zawiera dwa ronda, wiadukt nad drogą gminną i nad linią kolejową. Wariant nr 1 posiada jeden most, a pozostałe warianty niosą w planach budowę dwóch mostów. Wzdłuż całego odcinka drogi planowana jest budowa ścieżki rowerowej.
Wszystkie warianty rozpoczynają się w tym samym miejscu, później jednak przebieg ich tras jest różny. Co za tym idzie ilość mostów i przepustów jest różna. To powoduje określone różnice w kosztach. Jednak najważniejszy głos przy wyborze wariantu mają mieszkańcy – dodaje Daniel Palimąka.
Budowa obwodnicy na tym odcinku nie tylko usprawni ruch i stworzy nowe możliwości komunikacji turystycznej. To także stanowić będzie nowe możliwości dla służb w zakresie bezpieczeństwa i otworzy nowe tereny pod zabudowę – wylicza pozytywne aspekty Arkadiusz Kuglarz – Dyrektor Gabinetu Marszałka.
Planowany koszt obwodnicy to blisko 78 mln zł.
Wariantowość trasy obwodnicy:
WARIANT 1:
- Ilość skrzyżowań: 2 skrzyżowania typu rondo,
- Ilość obiektów inżynierskich:
- 1 wiadukt nad linią kolejową,
- 1 wiadukt nad drogą gminną nr 106701 O,
- 1 kładka pieszo-rowerowa,
- 1 most nad rzeką Kamieniec,
- 6 szt. obiektów nad ciekami wodnymi,
- Długość trasy: km 4+565,
- Odwodnienie: powierzchniowe do rowów drogowych z odprowadzeniem do odbiorników – istniejące cieki wodne.
- Łączna długość obiektów – około 142 m.
WARIANT 2A:
- Ilość skrzyżowań: 2 skrzyżowania typu rondo,
- Ilość obiektów inżynierskich:
- 1 wiadukt nad linią kolejową,
- 1 most nad rzeką Kamieniec,
- 1 most nad dopływem rzeki Kłodnica,
- 3 szt. obiektów nad ciekami wodnymi,
- Długość trasy: km 5+290,
- Odwodnienie: powierzchniowe do rowów drogowych z odprowadzeniem do odbiorników – istniejące cieki wodne.
- Łączna długość obiektów – około 185 m.
WARIANT 2B:
- Ilość skrzyżowań: 2 skrzyżowania typu rondo,
- Ilość obiektów inżynierskich:
- 1 wiadukt nad linią kolejową,
- 1 wiadukt nad drogą dojazdową,
- 1 most nad rzeką Kłodnica,
- 1 most nad dopływem rzeki Kamieniec,
- 3 szt. obiektów nad ciekami wodnymi,
- Długość trasy: km 5+383,
- Odwodnienie: powierzchniowe do rowów drogowych z odprowadzeniem do odbiorników – istniejące cieki wodne.
-
Łączna długość obiektów – około 210 m.






