Chcesz się umówić na wizytę w ZUS? Teraz wystarczy tylko zadzwonić
Nie trzeba mieć konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, żeby umówić się na wizytę w dowolnej placówce Zakładu. Teraz zrobisz to na telefon. Na konkretny dzień, godzinę i na ustalony temat.
Mieszkańcy województwa opolskiego już od dawna umawiali się na spotkania z pracownikiem wybranej placówki ZUS. Jednak dotychczas, wizytę „poza kolejką” mogli rezerwować tylko użytkownicy portalu PUE ZUS. Obecnie, by umówić się na indywidualne konsultacje z pracownikiem ZUS, wystarczy zadzwonić pod numer 77 45 11 623. Ten sposób zamówienia spotkania może wykorzystać każdy klient, niezależnie od tego czy ma już konto na PUE.
Wielu osobom, które nie mają jeszcze konta na Platformie Usług Elektronicznych może zależeć na spotkaniu z ekspertem w najbliższej jednostce Zakładu. Stąd pomysł na poszerzenie grona klientów, którzy mogą skorzystać z naszej oferty i uproszczenie sposobu rezerwacji wizyty. Tak po prostu, przez telefon. Teraz wystarczy zadzwonić, podać swoje dane i wskazać placówkę do której planujemy się udać.
Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego
O jakie dane chodzi? Podczas ustalania terminu spotkania przez telefon wystarczy podać imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Ponadto należy wskazać sprawę, jaką chcemy omówić z ekspertem ZUS, oraz oczywiście dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu będzie wysłany SMS z datą oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerów w placówce ZUS.
Istotną informacją dla osób, które będą rezerwować terminy wizyt telefonicznie jest to, że na spotkanie w ZUS będzie można umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
– Nowe rozwiązania, jak telefoniczna rezerwacja spotkań w naszych placówkach lub czyli wideokonferencje z pewnością podnoszą bezpieczeństwo i komfort naszych klientów. To szczególnie ważne w sytuacji epidemicznej. Natomiast przy osobistych wizytach w placówkach ZUS cały czas uczulamy, że odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu reżimu sanitarnego. To znaczy, że wymagamy zachowania bezpiecznego odstępu od innych osób, zakrycia maseczką lub przyłbicą ust i nosa oraz dezynfekcji rąk przed wejściem na salę obsługi klientów – mówi Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w regionie.
Sebastian Szczurek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa opolskiego