Czym jest SEO dla ecommerce
Pozycjonowanie e-commerce to strategia marketingowa, która polega na wzmocnieniu widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Efektem jest wzrost pozycji fraz kluczowych oraz zwiększenie ruchu organicznego.
Ideą strategii pozycjonowania jest umożliwienie użytkownikom łatwiejszego odnalezienia sklepu w wyszukiwarce. W ten sposób odbiorcy poszukujący asortymentu za pośrednictwem mogą od razu otworzyć odpowiednią stronę z możliwością złożenia zamówienia. SEO w handlu elektronicznym pomaga zatem zwiększyć ruch w witrynie.
Interesuje Cię optymalizacja sklepu internetowego? Zamów tutaj: https://semahead.agency/oferta/seo/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/
Jakie są efekty z pozycjonowania e-commerce
W pozycjonowaniu e-commerce należy zwrócić uwagę na trzy podstawowe elementy, które składają się na tę strategię:
– optymalizacja techniczna;
– marketing treści (content marketing), np. opisy produktów,
– link building, tzn. linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Wdrożenie tej strategii w e-commerce pozwala pozyskać nowych klientów. Działa to w prosty sposób tzn. pozycjonowanie tworzy ruch w sklepie internetowym poprzez wyświetlanie się podstron na wysokiej pozycji, gdy użytkownik wpisze zapytanie w wyszukiwarce Google. Kiedy wdrażasz SEO, zapewniona jest widoczność każdego adresu URL Twojego sklepu. Dlatego wysoką pozycję osiągnie asortyment produktowy, strona główna, kategorie, a także publikowane treści.
Efekty pozycjonowania e-commerce to: zwiększenie widoczność w Google poprzez osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, zwiększenie organicznego ruchu użytkowników oraz w sprzyjających warunkach wyższy poziom sprzedaży.
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Pozycjonowanie sklepu internetowego to długofalowy proces, który polega na podniesieniu pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce google. W konsekwencji domena korzysta z większej widoczności, co może powodować wyższy ruch organiczny. Pozycjonowanie sklepu internetowego opiera się na wdrażaniu działań on-site oraz off-site. Ważne jest również, aby prowadzić działania wspierające user experience, wówczas e-commerce zacznie notować wyższy współczynnik konwersji. Do badania efektów warto skorzystać z narzędzia google search console.
Chcesz zwiększyć swoją widoczność strony dla potencjalnych klientów? Sprawdź tutaj: https://semahead.agency/oferta/seo/pozycjonowanie-stron-internetowych/
Na czym polega pozycjonowanie e-commerce
Są to działania, które zwiększają widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Dzięki temu użytkownicy, którzy korzystają z wyszukiwarki Google mogą odnaleźć daną stronę, a następnie skorzystać z jej oferty, dokonując zakupu produktów. W skrócie pozycjonowanie strony internetowej oznacza dostosowanie strony internetowej do wytycznych i algorytmów wyszukiwarek, których zadaniem jest tworzenie rankingów stron internetowych. Taki proces można nazwać SEO, który dosłownie optymalizuje witrynę pod silnik wyszukiwarek. Strategia marketingowa może być realizowana samodzielnie, ale także z pomocą wykwalifikowanych specjalistów, na przykład agencji.
Pozycjonowanie Twojego sklepu w Google może iść w parze z realizacją działań UX. Wówczas mamy do czynienia ze strategią SXO, która w przypadku e-commerce jest niezwykle efektywna. Wszystko opiera się nie tylko na optymalizacji technicznej, ale na dostosowaniu funkcjonalności serwisu do zamierzeń społeczności. Tego typu postępowanie znacznie podnosi poziom i pozwala budować trwałe relacje pomiędzy firmą a klientem.
Audyt SEO i dobór fraz kluczowych
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pozycjonowania strony jest opracowanie kompleksowego audytu pod kątem SEO. Jest to raport, który pokaże błędy i braki wymagające korekty. Aby to zrobić, należy przeanalizować każdą podstronę. Na podstawie zebranych danych wdrażana jest odpowiednia strategia. Zanim zaczniesz pozycjonować sklepy internetowe w Google, musisz określić, na jakie frazy kluczowe odpowiadają poszczególne podstrony.
Dzięki temu optymalizacja i tworzenie treści będzie znacznie łatwiejsza. Do wyszukiwania fraz konwersji wykorzystywane są specjalistyczne narzędzia analityczne takie jak Senuto, Surfer SEO lub SEMSTORM.
Trzeba dobierać słowa pasujące do treści podanego adresu URL i jednocześnie mieć odpowiednio wysoką miesięczną częstotliwość wyszukiwania.
Dzięki temu wysoka pozycja przełoży się bezpośrednio na zwiększoną widoczność, a przy sprzyjających warunkach także na wzrost ruchu organicznego.
SEO dla e-commerce – szansa na pozyskanie klientów
SEO jest kluczowe dla pozyskania klientów przy pomocy wyszukiwarki Google. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i chcesz skutecznie zwiększyć jego konwersję, to zarówno SEO, jak i SXO będą właściwymi strategiami internetowego marketingu Warto skorzystać z audytu SEO. Kluczowe jest zbudowanie indywidualnej i szytej na miarę strategii pozycjonowania sklepu. Wówczas w ramach pozycjonowania sklepów internetowych SEO będzie ono efektywne i wpłynie na poziom generowanego ruchu dzięki zwiększonej widoczności.
Zobacz także: Kryptonum, Fundacja Diversum, Szymon Lach – sprawdzone serwisy edukacyjne