Lokalna firma w Internecie – jak budować pozytywny wizerunek?
Kreowanie wizerunku firmy w sieci, budowanie świadomości marki w Internecie – to tematy, którymi powinna zainteresować się każda osoba prowadząca biznes lokalny. Warto zdać sobie sprawę, że działania skoncentrowane wyłącznie na sprzedaży produktów / usług, prędzej czy później okażą się niewystarczające. Pora spojrzeć na swoją działalność z szerszej perspektywy i zadbać o jej dobre imię!
Po pierwsze: strona internetowa
Kluczowym miejscem kształtowania wizerunku lokalnej firmy w sieci jest jej własna strona www. Ta powinna być nie tylko estetycznie zaprojektowana, ale i przyjazna dla użytkownika (umożliwiająca łatwe znalezienie potrzebnych informacji) oraz responsywna (automatycznie dostosowująca się do różnych urządzeń i ich rozdzielczości). Równie istotne są unikalne treści dotyczące firmy i jej oferty. Kolejno autentyczne i wysokiej jakości zdjęcia, które wiernie odzwierciedlają charakter działalności – od lokalizacji, poprzez produkty bądź usługi, aż po zespół. W budowaniu pozytywnego wizerunku online pomogą także portfolio, case studies, opinie klientów i partnerów biznesowych oraz artykuły blogowe. Te ostatnie umacniają pozycję marki jako eksperta w branży, podkreślają jej innowacyjność oraz zapewniają przewagę konkurencyjną.
Po drugie: wizytówka Google Moja Firma
Zarządzanie wizytówką Google jest jedną z najważniejszych rzeczy, jeśli chodzi o budowanie widoczności czy też rozpoznawalności lokalnych biznesów w świecie online. Profil firmy w Google jest całkowicie darmowy, a przy tym stwarza wiele możliwości. Pozwala na zaprezentowanie działalności nie tylko w wyszukiwarce, ale i mapach Google, znacznie ułatwiając dotarcie do nowych osób. Dzięki niemu potencjalni klienci mogą szybko zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat firmy, m.in. zobaczyć godziny otwarcia, poznać ofertę, promocje, aktualności, skontaktować się telefonicznie, wyznaczyć trasę dojazdu, a także sprawdzić opinie innych użytkowników. A propos opinii, jako właściciel firmy na każdą z nich – zarówno tę pozytywną, jak i negatywną – powinieneś zareagować w sposób elegancki i wyważony. Jeśli to zadanie Cię przerasta lub nie masz na nie czasu, rozważ współpracę z agencją PR.
Po trzecie: konta w Social Mediach
Profil firmowy na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, a może TikToku? Sztuką nie jest być wszędzie, lecz być tam, gdzie są Twoi klienci. Niestety, wiele lokalnych firm tworzy konta na wielu platformach, bardzo często powielając ten sam przekaz, nie widząc w tym nic złego. Takie działanie jest dalekie od profesjonalizmu oraz zwiększenia świadomości marki w Internecie. Chcąc wzbudzić zainteresowanie nowych i obecnych klientów, zachęcić ich do interakcji, do prowadzenia Social Mediów należy podejść ze szczególnym zaangażowaniem. Przede wszystkim mieć na nie pomysł, postawić na kreatywność i niesztampowość, budować zaufanie do marki, informując nie tylko o sukcesach firmy czy nowościach w ofercie…