W poniedziałki ZUS czynny dłużej
Od kwietnia w każdy poniedziałek sale obsługi klientów ZUS na Opolszczyźnie będą otwarte do godz. 18.00. W ten dzień tygodnia Zakład będzie obsługiwał klientów o godzinę dłużej niż dotychczas.
– W poniedziałki mieszkańcy Opolszczyzny będą mogli korzystać z osobistego załatwienia spraw w naszych placówkach aż do godziny 18:00. To istotna wiadomość zwłaszcza dla osób aktywnych zawodowo, które pracują do późnych godzin popołudniowych. Godziny pracy naszych doradców będą dłuższe w poniedziałki we wszystkich placówkach ZUS na Opolszczyźnie z wyjątkiem punktu informacyjnego w Krapkowicach. Tam w poniedziałki przyjmujemy klientów do godziny 17:00 – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
ZUS wraca do dłuższych poniedziałków po kilku miesięcznej przerwie. W związku z sytuacją epidemiologiczną, od listopada 2021 r. do końca marca tego roku, placówki Zakładu funkcjonowały w poniedziałki krócej.
ZUS przypomina o zdalnych formach kontaktu przez indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS. Ponadto zachęca do wideorozmów z ekspertami ZUS.
– Nie wszystkie sprawy wymagają odwiedzin na sali obsługi klientów w ZUS. Wiele z nich można załatwić z konsultantem podczas e-wizyty czyli spotkaniem przez Internet. Ten sposób nie wymaga nawet wychodzenia z domu – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Opolu.
E- wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. Spotkanie ma formę wideorozmowy z ekspertem, więc potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. W ten sposób da się załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE.
ZUS przypomina, że od 5 kwietnia z e-wizyty można skorzystać w języku ukraińskim. To ułatwienie dla uchodźców. Podczas wideorozmowy obywatele Ukrainy będą mogli otrzymać pomoc w założeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS oraz w złożeniu wniosków o świadczenia dla rodzin na przykład 500 plus.
Uwaga! Żeby w czasie e-wizyty uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, zainteresowany powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także zrealizować e-wizytę w imieniu innej osoby.
Sebastian Szczurek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa opolskiego