Wojskowi chemicy będą odkażać zanieczyszczenia po powodzi w Gminie Głuchołazy
Od poniedziałku, 30 września, wojska chemiczne będą prowadzić na terenie Gminy Głuchołazy działania związane z dezynfekcją. W pierwszej kolejności rozpoczną pracę w obiektach użyteczności publicznej (żłobek, szkoły, szpital, itp.). Następnie, budynki zarządzane przez GKTBS, MSM w Głuchołazach oraz domy prywatne.
Stworzyliśmy specjalny adres e-mail: pomoc@glucholazy.pl, na który można zgłaszać zapotrzebowanie na dezynfekcję pomieszczeń. Następnie adresy zostaną przekazane wojsku.
Zgłoszenie powinno zawierać konkretne informacje:
- Imię i nazwisko
- Adres nieruchomości
- Numer telefonu kontaktowego
Dodatkowo wojsko prosi o informację:
- co i gdzie ma być dezynfekowane (dezynfekcja wewnątrz budynków czy na zewnątrz),
- ilość budynków, pomieszczeń,
- powierzchnia/objętość która ma zostać zdezynfekowana,
- długość drogi, na której będzie prowadzona dezynfekcja
Przed przystąpieniem do prowadzenia dezynfekcji koniecznym jest właściwe przygotowanie obiektu/terenu. W tym celu należy:
- usunąć zalegającą wodę i muł w pomieszczeniach,
- uprzątnąć wszystkie pomieszczenia z zalegających pozostałościach po powodzi jak również z rzeczy, które uległy zalaniu,
- w przypadku konieczności dezynfekcji dróg niezbędne jest oczyszczenie drogi z mułu i innych śmieci, które pozostawiła woda.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust.2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119, str.1) zwanego dalej RODO, informujemy:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Głuchołaz;
- sposoby kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych w Gminie Głuchołazy: adres korespondencyjny 48-340 Głuchołazy, ul. Rynek 15, tel. 77 40 92 142;
- przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) oraz c) unijnego rozporządzenia RODO w związku z procesem rekrutacji, tj. nabory na wolne stanowisko urzędnicze, nawiązaniem stosunku pracy i spełnieniem obowiązków z tym związanych ciążących na pracodawcy; Jeżeli w dokumentach poda Pani/Pan dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. A RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie;
- Pani/Pana dane osobowe, będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż 3 miesiące od zakończenia naboru;
- przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, do ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania, do przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
- podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym oraz warunkiem zawarcia umowy;
- realizacja praw, o których mowa powyżej, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań Inspektorowi Ochrony Danych tel. 77/40 92 142;
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy prawa unijnego rozporządzenia RODO;
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa, umów powierzenia lub stosownych upoważnień;
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.