Self-publishing na rynku międzynarodowym – jak dotrzeć do globalnego czytelnika?

Jeszcze kilkanaście lat temu wydanie książki oznaczało wieloetapową współpracę z wydawnictwem i długie czekanie na decyzję redakcji. Dziś, dzięki rozwojowi technologii, mediów społecznościowych i nowoczesnych usług drukarskich, wydawanie i sprzedawanie książek — również w skali międzynarodowej — jest o wiele prostsze. Czy wiesz, że jako autor możesz samodzielnie stworzyć, wydrukować, sprzedawać swoją publikację i dotrzeć do czytelników z każdego zakątka świata? A przy tym otrzymujesz 100% zysków, bo nie musisz dzielić się z wydawnictwem.
Self-publishing – szansa na globalny zasięg?
W modelu self-publishing (https://totem.com.pl/self-publishing/) autor ma pełną kontrolę nad treścią swojej książki, nad jej oprawą, nakładem, a także… nad ceną. Ponieważ nie ma pośredników, ma większy udział w zyskach. Możliwość druku nawet niewielkiej partii egzemplarzy minimalizuje ryzyko finansowe, dlatego nie jest to opcja wyłącznie dla osób odważnych i majętnych. I co najważniejsze — publikację można promować w skali międzynarodowej, ale bez podpisywania umów z zagranicznymi wydawcami.
Co ułatwia taką sprzedaż książek we własnym zakresie? Tutaj ważnym czynnikiem są między innymi media społecznościowe. Można w nich budować społeczność czytelników z różnych krajów. Prowadzenie profili w co najmniej dwóch językach (np. polskim i angielskim) zwiększa szansę na dotarcie do międzynarodowego odbiorcy, podobnie jak wielojęzyczna strona internetowa z opcją wysyłki zagranicznej. Autorzy mogą też korzystać z płatnych kampanii reklamowych kierowanych na konkretny rynek, a także z platform sprzedażowych o globalnym zasięgu.
Oprócz działań online znacząca jest obecność na targach i eventach książkowych w Europie, również tematycznych, gromadzących zarówno twórców, jak i czytelników. To świetna okazja do promocji i budowania relacji. Dobrym uzupełnieniem strategii jest także współpraca z lokalnymi blogerami książkowymi i recenzentami – pozytywne recenzje w ich kanałach mogą skutecznie zwiększyć zainteresowanie książką wśród potencjalnych odbiorców.
Połączenie różnych kanałów i druk książek w wysokiej jakości — to sprawia, że Twoja publikacja, niezależnie od tematyki czy objętości, może trafić w ręce odbiorców z całego świata i to w krótkim czasie.
Jak przygotować książkę na rynek zagraniczny?
Aby self-publishing na rynku międzynarodowym był skuteczny, zwróć uwagę na kilka elementów:
- Język publikacji — profesjonalne tłumaczenie zwiększa szansę na dotarcie do szerszej grupy czytelników.
- Dopasowanie formatu i oprawy do wymogów zagranicznych platform sprzedażowych.
- Projekt okładki pasujący do trendów wizualnych, które panują na danym rynku.
- Logistyka – wybór drukarni i dostawców, którzy zapewnią szybką i bezpieczną dystrybucję książek w innych krajach.
Profesjonalne wsparcie w self-publishingu
Wydanie książki metodą self-publishing to proces, który wymaga od autora wytrwałości, kreatywności i skorzystania z pomocy technicznej i produkcyjnej. Drukarnia Totem.com.pl wspiera twórców, którzy decydują się na samodzielne wydawanie swoich książek, niezależnie od tego, czy w grę wchodzą niewielkie, unikalne nakłady, czy większe serie publikacji przeznaczone na rynek międzynarodowy.
Nowoczesny park maszynowy i elastyczne podejście do produkcji książek pozwala na drukowanie ich w różnych oprawach i w nakładach dopasowanych do strategii sprzedażowej. Dlatego jako autor możesz mieć własne książki wysokiej jakości, ale nie musisz mieć olbrzymiego budżetu, nawet jeśli planujesz podbój rynków zagranicznych.
artykuł sponsorowany





