Afterweb skuteczne pozycjonowanie stron
Jak długo warto pozycjonować swoją stronę? Podpowiadamy, jak pozostać poza zasięgiem konkurentów!
Spośród wszystkich dostępnych obecnie metod reklamy, pozycjonowanie stron należy do najbardziej zyskownych, o czym przekonuje się każdy, komu udało się uzyskać wysoką pozycję i zwiększyć swój zasięg. W momencie, gdy już możemy cieszyć się znacznym wzrostem obrotów, możemy zadać sobie pytanie: czy dalsze nakłady na tego typu działania promocyjne są jeszcze koniecznie? Przyjrzyjmy się więc temu bliżej.
Pamiętaj, że konkurencja nie śpi. Pozycjonowanie musi trwać!
Uzyskanie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania nie odbywa się w mgnieniu oka. Aby tego dokonać, trzeba nie tylko działać z dużą rozwagą, by nie wzbudzić podejrzeń czujnych algorytmów tropiących zbyt gwałtownie rosnące bazy linków. Przede wszystkim musimy przecież przedrzeć się przez liczne grono konkurentów, jako że trudno znaleźć dziś branżę, w której lekceważono by jeszcze zagadnienie promocji w internecie. Już samo to powinno stanowić dostateczną podpowiedź. Czy w momencie, gdy w końcu uda nam się dotrzeć na szczyt, nasi rywale uznają się za pokonanych i odpuszczą dalsze prace? Oczywiście nic tego!
Ponieważ żadne zmiany nie następują zbyt szybko (wyjąwszy nałożenie filtra przez Google), dotkliwa utrata pozycji także nie grozi Ci od razu. Straty w przypadku rezygnacji z dalszego pozycjonowania są jednak nieuniknione i z czasem będą coraz bardziej widoczne. Nigdy nie możesz być tymczasem pewien, że udało Ci się się trwale przywiązać do siebie dostatecznie duże grono stałych klientów – zwłaszcza w przypadku asortymentu, po który sięga się raczej incydentalnie. Możliwie największy zasięg jest wobec tego nieodzownym warunkiem nie tylko rozwoju, ale i utrzymania zdobytej już pozycji rynkowej. Dbaj więc o niego! Długofalowa współpraca z profesjonalną agencją SEM stanowi zatem jedyne dobre rozwiązanie.
Walka o wysokie pozycje w Google nie ustaje nigdy. Nie ustępuj pola!
Skuteczne pozycjonowanie stron nie oznacza wyłącznie zmagania się z podejmującymi takie same prace rywalami. Od dawna już nie sprowadza się także do nasycania ich słowami kluczowymi i pozyskiwania linków – zakres prac jest dużo szerszy. Obejmuje wiele technicznych aspektów budowy i funkcjonowania każdej witryny, by wymienić tylko szybkość ładowania, responsywność, czyli zdolność dostosowania się do urządzeń mobilnych czy odpowiednią nawigację. Te i wiele innych kwestii są obiektem stałej kontroli regularnie powracających na nasze strony robotów Google. Bądź na to gotowy! Jeśli pojawi się jakikolwiek błąd czy awaria, trzeba ją usunąć jak najszybciej. Nawet jeśli będziesz dbać o pojawianie się nowych unikalnych treści, zaniedbanie strony technicznej uniemożliwi Ci zachowanie raz zdobytych na dane frazy miejsc.
Jak przypominają specjaliści z firmy AFTERWEB, kolejnym wyzwaniem są ciągle zmieniające się algorytmy wyszukiwarki, której twórcy wcale nie starają się zanadto ułatwiać nam zadania – tu także potrzebna jest nieustanna opieka doświadczonych specjalistów SEO, zdolnych za każdym razem skutecznie zareagować.
Oznacza to nie tylko, że pozycjonowanie koniecznie musi być procesem ciągłym, jeśli jego efektami chcesz cieszyć się długi czas, ale także, że na każdym etapie wymaga zaangażowania doświadczonych fachowców. Sięgnij po ich wsparcie i bądź spokojny o swój zasięg i sprzedaż!